عمل جراحی لوزه

جراحی لوزه : لوزه ها قسمتی از سیستم ایمنی بدن هستند که محل قرارگیری آن ها در انتهای حلق، قاعده زبان و پشت بینی می باشد. چنانچه لوزه ها از حد طبیعی بزرگ تر شده یا دچار عفونت شوند مشکلاتی همچون آبسه، انسداد بینی، ناهنجاری های بینی و غیره را برای فرد به دنبال خواهند داشت.

تورم و التهاب لوزه بین کودکان از بزرگسالان شایع تر می باشد. والدین در صورتی که احساس کردند فرزندشان از نظر نفس کشیدن و بلعیدن با مشکل مواجه است باید سریعاً او را نزد یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب برده تا توسط ایشان معاینه شده و در صورت لزوم اقدامات لازم در جهت درمان بیمار برای او صورت بگیرد.

جراحی لوزه

بهترین زمان برای اقدام به جراحی لوزه

وجود علائمی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ممکن است دلیلی بر سالم نبودن لوزه باشد. از همین رو توصیه دکتر موسی علی احمدی ، متخصص گوش و حلق و بینی کرج به افراد این است که در صورت مشاهده هر یک از علائم ذیل به یک پزشک متخصص مراجعه نموده و از وضعیت لوزه های خود آگاه شوند:

• وجود درد شدید در گلو
  • انسداد بینی
  • آبسه
  • دشواری در غذا خوردن
  • سینوزیت مزمن
  • عفونت گوش
  • آپنه خواب
  • تنفس بدبو و غیره.

جراحی لوزه

آیا جراحـی لوزه موجب کاهش سطح ایمنی بدن می شود؟

لوزه ها همچون زنگ خطر عمل نموده و از بدن انسان در مقابل ویروس ها و باکتری ها دفاع می نمایند از همین رو نقش تاثیرگذاری در سیستم ایمنی بدن بر عهده دارند.

با این حال در شرایطی که لوزه ها دچار عفونت یا سایر اختلالات باشند بهتر است آن ها را با جراحی برداشت زیرا در چنین شرایطی وجود آن ها از عدم وجودشان خطرناک تر بوده و پیامدهای بسیاری را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

عوارض ناشی از عدم جراحی لوزه ها چیست؟

بدن در صورت عدم درمان به موقع لوزه ها و خارج کردن آن ها به مرور زمان نسبت به دارو مقاومت نشان می دهد و همین امر موجب می شود تا بدن فرد در صورت ابتلا به عفونت در بزرگسالی قادر به مقابله با عفونت نباشد و دارو نیز تاثیری در روند بهبودی او نداشته و پاسخگوی بیماری نباشد در نتیجه فرد به ضعف شدید دچار خواهد شد.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که عوارض ناشی از جراحی لوزه و برنداشتن آن ها به عارضه فوق محدود نشده و مشکلات عدیده ای مانند اختلال رشد، تغییرات فک و ردیف دندان ها، مشکلات قلبی-ریوی ، شب ادراری، کند ذهنی کودک در آینده و غیره را برای آن ها به همراه خواهد داشت.